söndag 14 september 2008

lampskärmarna


På bilden syns bara en av lampskärmarna jag gjort till L. Ska vid tillfälle fota dom på plats å då får ni se båda.Måste säga att jag är mycket nöjd speciellt med den lilla infällda rosa tygbiten.
Jag sydde bara ihop ändarna på tyget å gjorde kanaler för resår å trädde på, så otroligt fiffigt, hade aldrig kommit på det själv men L hade gjort en liknande tidigare så hon talade om hur jag skulle göra. Kan ju undra varför hon inte sydde dessa själv, men hon har ingen symaskin å det har ju jag.Det var en ren njutning att få sy i detta fantastiskt vackra kvalitetstyg. Nu har jag ju lovat ett par kuddar oxå så det får jag väl göra i veckan. Det ska vara dragkedjor ifällda i dom vilket oroar mej lite, men om jag bara får barnen i säng i lugn å ro och tar mig tid så ska det nog gå det med.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

kofreak sa...

Du e så fiffig ada......; )

adadone sa...

Ja jag känner mig lite fiffig ibland