lördag 27 september 2008

äntligen fått pyssla lite

Av den ljusblå lammullströjan blev det ett par fina varma byxor till 5:an. Använde nederkanten på tröjan till benen så blev de inte så klumpiga å vad snabbt det gick.

Istället för resår sydde jag knapphål och 1:an gjorde en fin snodd att dra igenom.

Tyckte att de blev lite trista så jag piffade upp dom med en liten slinga. Känner mig mycket nöjd, blir en så mycket bättre mamma när jag fått pyssla lite.

1:an har länge "behövt" en ny väska så hon fick välja tyg å modell så sydde jag medans hon passade 5:an. Helt klart en toppendag.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Bibblostick sa...

Så fint! Kram!

OttoPippi sa...

Jätteschysst! Härlig redo med byxorna :-)

Zahra sa...

Jättefina byxor! Jag är inne på din blogg varje dag o hoppas att det är ok att jag länkar till dig.

LMM sa...

Gud va piffig du är!!! Ska bli så kul att ses på Ajas kalas på lördag!! Speciellt och sniffa på Lykke! Kram