måndag 6 oktober 2008

decopagerat med tyg

Hinner inte göra så mycket just nu så jag kan ju visa vad jag gjorde i somras när jag väntade på 5:an. Jag decopagerade med tyg på möbler, fantastiskt roligt. Bordet och stolen hade min farmor i sin lekstuga som barn och de hade verkligen sett sina bästa dagar trodde jag. Om jag skulle målat om de hade jag behövt göra ett stort underarbete så jag valde att klä det med tyg istället. Jag hade lite gamla påslakan i lådorna hemma, det är lättare med ett ganska slitet tyg. Decopagelimmet hittade jag på Panduro å så snodde jag till mig lite tid.
Så här blev det och 3:an var lagom stor för det. Tyget som blev över och lite andra stuvar använde jag till att sy ett lapptäcke av. Var lite lat så jag klippte bara långa remsor som jag lät 1:an lägga i rader ( det blir så fint när barn får hjälpa till för dom bara gör, jag kan bli lite för petig med mönster å sånt) å så sydde jag ihop det.
Farmor hade oxå en liten soffa som inte var så kul så en varm sommarnatt så målade jag den i en ljusblå färg.
Å så decopagerade jag lite oxå fast denna gången använde jag mig av servetter. Slipade lite å sen lackade. Fint va?
Posted by Picasa

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Urcoolt!

Anonym sa...

Jättepiffigt och snyggt!! :) Cia