lördag 11 oktober 2008

en lyckad fredagkväll


Min bästa L ska på tenniskurs i annat land å behövde lite nya nessesärer, mobilfodral och en liten fiffig väska till plåster å sånt. Fick då åter igen äran att sy i ett fantastiskt Josef Frank tyg. De två stora har jag fodrat med ett svart blankt tyg. De tre fyrkantiga har jag använt kardborreband till och den stora fick dragkedja (tillhör INTE mina favorit sysselsättningar att sy i dragkedjor, blir alltid lite sådär tycker jag) i en fin ceris färg.

Jag valde att sy med röd tråd, lite större utmaning att få en snygg söm.


Har oxå sytt en liten nessesär till min kusin som kommer i morgon som hon kan ha sina nagellack i. ( som jag ska ge henne för det måste man ha) Lägg märke till det fina namnbandet som jag nu fått från posten. Snyggt 10gruppen tyg oxå som jag hade i stuv.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så snyggt!

adadone sa...

Man tackar

OttoPippi sa...

Mycket snygga frvaringar må jag säga! Härligt att få sy i såna fräcka tyger :-)