onsdag 22 oktober 2008

man vet aldrig hur det slutar

Plockade ihop gamla saker, tänkte på dom hela dan. Bestämde att det skulle bli en väska med foder å fickor. Den var tvungen att vara tillräckligt stor för att få plats med blöjor å lite byte till 5:an.
Så här blev den........det var riktigt jobbigt att få ihop ett tag för jag var ju tvungen att ha dubbelt foder på framsidan så att det blanka skulle synas mellan hålen i den gamla virkade dockvagnsfilten. Baksidan är gjord av den tvättovade gamla tröjan, gjorde lite stickningar i rosa på den oxå för att liva upp.
Knappen å den lilla "flärpen" kom jag på när jag var nästan färdig. Sidenband var jag ju tvungen att ha så inte väskan skulle bli allt för präktig. Så nu har jag en ny skötväska :-)
Posted by Picasa

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vilken fantasi!! Vad du kan!!! Mycket tjusigt!!

Anonym sa...

Men herre gud hur hinner du med allt människa???? Jag får får nån slags ångest när jag ser detta.
Fast jag är avis och imponerad oxå.

/Martina (kim alltså)

Anonym sa...

Kära Ada!!! Vilken mysig blogg. Du är ju hur kreativ och idérik som helst. Nog visste jag att du var en estet vad gäller hår, men du skapar ju jättemysiga andra grejer. Men jag måste bara säga att jag förudras över när du hinner med allt. För visst har väl ditt dygn bara 24 tummar...??? Stor kram!!!
Anna A

Anonym sa...

Jag kan önska mig en ny väska också...
Kram

Solveig Lövendahl sa...

Rolig idé att plocka ihop lite saker och se vad det blir. Fint blev det!

LittlePoppins sa...

Jätteläcker!!