onsdag 15 oktober 2008

vaknätter=lite sytt

5:an har lite ont i magen och svårt att komma till ro, har upptäckt att ljudet av symaskinen lugnar henne lite. Himla bra för då får jag ju sytt lite. Här mysbyxor å klänning till 4:an. Använt mig av plyschtyg jag färgat och en gammal t-shirt till muddar. Klänningen är sydd i samma tyg men med en överbliven halsbit ( gjorde muddar till ett par små byxor av linnet ) som jag bara satte ihop. Kjoldelen är bara en rektangel som jag sydde ihop i ryggen och klippte av så den blev kortare fram.

3:an har själv designat kjolen, valt tyg, modell och att det skulle vara en blomma på. Dessa tyger har jag oxå färgat av en bit vit plysch jag hade liggande. ( förstår inte att jag har så mycket liggande, men skönt det blir nåt av det nu )

4:an har fått ett par byxor av mina gamla 510:or ( 80-tal ) Muddarna är av en t-shirt.

Sydde lite sömmar hipp som happ oxå för att pigga upp lite.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jösses vad du hinner med!!! Störtsköna plagg!

adadone sa...

Ja men visst är det så att man får energi av att göra sånt som är kul.

Helena sa...

Jättefina kläder! Snygga jeans!

Anonym sa...

hej Ada!!
hittar inte min lilla almenacka..skit oxå!!!
får ringa på söndag och boka!!
Kan man beställa ett par av dom coola jensen till Nea eller???
svin coola...påminner om nova star!!
kram