söndag 21 december 2008

pepparkakshus


Våran bästa Aja har varit hos oss i helgen å då ska det göras pepparkakshus av tradition. Tyvärr var inte morbror E med ( han brukar bidra med spännande ideer ). Vi köper faktiskt färdiga delar som ska dekoreras med kristyr, nonstop, silverkulor, små hjärtan å en å annan dinosaurie i strösselform.

Här är 1:an å 2:ans hus, ser väl gott ut...

3:an å 4:an skulle göra ihop men 4:an bara smakade hela tiden så jag fick göra en gavel annars är det barnen som gjort allt utom att sätta ihop det, det är för farligt med sockret. Planen var att mormor skulle få ett av husen men 4:an tyckte det var för fint för att ge bort.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Bibblostick sa...

Jag hade gärna tagit emot något, men är de för fina så får jag väl klara mig ändå.

LMM sa...

Jättefina pepparkakshus!!!! Tack för grattis men tyvärr ses vi inte förrän Fisen kommit ut. Firar jul hos svärföräldrarna och sedan jobbar jag mellandagar så familjen Olsson kommer till Karlstad istället. Ha en bra jul så ses vi snart!!Kram från oss