fredag 5 december 2008

badrumsgolv till dockskåpet är klart

Idag har 2:an hjälpt mig med att pärla ett golv till dockskåpets badrum. Som jag tidigare sagt så blir det finare när barnen gör sånt för dom hakar inte upp sig på färgerna utan bara lägger. 2:an fick lägga två pöattor som jag sen strök på så de smälte samman.

Jag har tidigare tapetserat badrummet med tyg. Tyvärr hände ett litet missöde en dag när jag välte ner en blomkruka i huset så det kom en massa jord in i dockskåpet å ser nu på bilden att det blivit fläckar i hörnet ( hoppas att lite vim kan ta bort det ). Man annars så är jag nöjd med både väggar å golv. Fortsättning följer.......
Posted by Picasa

3 kommentarer:

jejja79 sa...

å gud så gulligt. Det är så roligt att använda pärlor till något som inte är så självklart. Det här blev verkligen superfint....

LittlePoppins sa...

Jättefint! Och jag säger som jag sagt förut, jag följer med spänning resultatet av hur dockskåps renoveringen går, för framtida inspiration till vårt eget projekt!

Njut av livet..Idag sa...

det va en bra idé!!
Kanske skulle göra det till nea´s oxå!!
Har ite glömt dina penga...dom kommer...sorry!!
Fina dräkter du sytt till tjejerna!
har lite saker till dig hemma!!
du får det på annandagen..
Kramar