söndag 24 juli 2011

nya dynor till stolarna



1:ans stol, tyget kommer från en gardin som jag sydde för ett antal år sedan



3:ans stol, hon gillar blommor



4:ans stol, äkte 70-tals tyg som låg långt ner i gömmorna



5:ans stol, även detta ett gammalt retrotyg som jag fyndat på tradera



2:ans stol, fint mumintrolltyg som jag tror L har hittat på stuv i Haga



6:ans stol, 10-gruppen


Stolarna hade jag sen tidigare ett bra köp på lauritz.com men de blev liksom aldrig omklädda för jag kunde inte bestämma mig för vilket tyg jag skulle ha. Men häromdagen när barnen som vanligt tjafsade om var dom skulle sitta vid middagen kom jag på att om dom fick välja tyg själva till sin egen stol så kanske vi slapp tjafset varje middag. Tro det eller ej men det funkar kanon, nu sitter dom på bestämda platser på sina nya stolar utan några som helst problem. När jag klätt om stolarna sprayade jag dom med inpregnering så dom inte blir så nerfläckade oxå. Nu är vi alla nöjda och jag slapp välja. Jag fick god hjälp av storkusinen M att "panga" fast tyget.

Imorgon ska jag, 3:an å 6:an åka söderut till faster där vi ska pyssla å pyssla i två dagar det ska bli fantastiskt mysigt. Lite konstigt att bara åka med två av barnen, nästan ingen packning å vi kan ta den lilla bilen.
3:an har väntat ett år på den här utflykten så nu vore det ju bra om jag kunde lära mig att blogga från min iPhone eftersom jag lovat kusin M att jag ska blogga lite mer regelbundet.
Vi får väl se hur det går med det.

Posted by Picasa

4 kommentarer:

sticksIDAn sa...

Snyggt!

adadone sa...

tackar

Cia sa...

Åh, vilken rolig idé Ada. Superpiffigt blev det också! :) Cia

M sa...

ska bli så kul att följa vad du/ni hittar på framöver.....
Det blev så fint ! :)
Kram