måndag 8 augusti 2011

gamla spetsar, nya spetsar å en konståkningsdräkt på gång


För ett litet tag sen kom jag på att jag måste ha en tehuva, det hade alltid mamma när jag var liten. Så jag färgade lite gamla spetsar jag ärvt av min mormor å en gammal snuttefilt fick bli grunden. Som ni kanske noterat är ju mina bästa färger rosa å turkost så det fick det bli. Nu används den flitigt på kvällarna.


Denna gamla spetsgardin som min mormor knypplat å sytt fick sig oxå ett färgbad då den vita orginalfärgen sett sina bästa dagar. Känner mig nöjd att jag sparat den i alla flyttar för nu passade den jättefint i mitt kök.


Har länge lovat 2:an en ny konståkningsdräkt så igår satte vi oss å ritade lite.....



Tack vare Pernilla som har fixat en hel låda med underbara nya spetsar å underklädstyger i stretch så kunde vi bara öppna lådan med allsköns vackra tyger att välja mellan. Har sytt nästan färdigt men saknade lite tråd på slutet så den får ligga ett par dagar nu...
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Julia sa...

Fint du gör!!

fembarnsmamman sa...

Ser jättefint ut! Gillar speciellt den smarta användningen av gamla spetsgardiner. Har aldrig tänkt på att färga dem, bara funderat över hur jag skulle kunna göra dem vita igen. Otroligt smart och så enkelt, tack!

fembarnsmamman sa...

Förresten. Har länkat till din hemsida, för att den är så underbar att följa. Hoppas att det är ok.