fredag 5 augusti 2011

plaskedammen, syskonkärlek, byxhäng å nattning


Igår när vi var i Majorna så var vi ju tvugna att besöka Plaskedammen. De stora tjejerna tyckte nog det var fjantigt lite vatten först då är det ju tur man har småsyskon så det är ok att bada ändå (för det var nog rätt kul ändå)
När jag tog den här bilden hade jag nån slags plan att få en " käck" bild på alla systrarna, det gick ju sådär, ingen tittar på mig å 5:an har som vanligt egna planer.


Störst å minst


Surast....hon var sur för att jag inte packat fler baddräkter ( jag hade tre med till henne) för så fort hon gick i vattnet så blev den ju blöt å då vill hon byta. Tror det har mer med hennes allmänna behov av klädbyte ca 10 ggr/dag...


Fint va? Vi har 8 köksstolar å ändå sitter våra tre stora på samma när dom kollar på "Fångad" på svtplay.



Känns igen av många skulle jag tro...klassiska 8mån till kan gå själv åldern. Hänger i byxorna runt runt i köket, något tröttsamt. Det brukar oxå vara ett mindre angemänt ljud som kommer ur dessa små vid dessa tillfällen. Jag tycker personligen att detta är den jobbigaste åldern mkt pga att man inte riktigt kan kommunicera med dem men den lilla vill ändå så himla mkt.
Sen helt plötsligt så sover bäbis å hela familjen gör tummen upp.....å det är så mysigt. Dessa stunder kommer aldrig tillbaka....så idag satt jag lite extra med mini innan jag lade ner henne i sängen där hon normalt somnar. Lovar mig själv försöka se det mysiga med byxhänget imorgon....



Posted by Picasa

Inga kommentarer: