tisdag 16 augusti 2011

köksskåp på plats, svårt projekt å 6:an i gammalt sytt


I säkert 10 år har jag flyttat runt dessa väggskåp å sett framför mig hur fina dom ska vara uppsatta på väggen i mitt kök. Men det här med att sätta upp tunga saker på väggen är jag å T lite rädda för, vi vet liksom inte riktigt hur man gör. Måste ju hitta reglar å annat svårt framför allt om man har krav på exakt var den ska sitta.


Nåväl, när nu min pappa kom häromdagen så tänkte jag att nu, nu ska det bara upp. Så här håller dom på.....i evigheter enligt mig å pappas fru. Mäter å mäter, är inte riktigt överens heller...Ser att T bara gör detta jobbiga för att han vet att jag kommer att vara så lycklig när det är klart. Men jag var där å kollade hela tiden så nu vet jag precis, nästa gång gör jag det själv för nu kan jag. Jag gillar att göra själv för då blir det gjort när jag vill. Tycker inte om att inte kunna själv.


Tadammm.......precis som jag tänkt mig blev det. Skåpen är förövrigt ett arv från min farfar som var direktör på Jonsereds fabriker å där hade dessa skåp som kontorsinreding......T hade rätt....jag är lycklig varje gång jag går in i köket nu, det blev sååå bra...


.....................någon som vet hur jag på bästa sätt kan få bort ullresterna som sitter fast i nåt gammalt lim.? Det har suttit en grön filtvariant som jag tagit bort ( nästan ). Vill ha nåt annat där, men vad å hur gör jag?


Lilla 6:an i hemma fina hängslebyxor som min mamma sydde på 70-talet till min syster....återigen...den som spar han har
Posted by Picasa

2 kommentarer:

sticksIDAn sa...

Så fint det blev! Såklart!

Petra / Popetotrora sa...

Tjusigt!!

Tack för hälsningen inne hos mig och kul att du gillar bloggen! Jag blir alltid så glad när nya besökare ger sig till känna. :-)
Sängkläderna kommer från Urban outfitters.
http://www.urbanoutfitters.co.uk/floral-divide-duvet-cover/invt/5532400120090/&