fredag 28 november 2008

pipåskriknatt=liten mössa


I natt så var 5:an ( även kallad pipåskrik ) igång igen. Hon varvade sömn å skrik var 20:e min fram till två tiden å då hinner man inte mycket mellan varven. Så jag gjorde en ny mössa till henne...å vips ser ni vad nöjd hon är.
Fodret är ett gammalt linne som jag färgat grönt likaså dekorationen fast rosa. Utsidan är från början ett vitt plyschtyg som jag färgat turkost. Tyvärr tror jag inte hon kan ha mössan så länge, den e lite trång. Ska försöka förstora mönstret.
Posted by Picasa

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det var en bra mössa! Sitter fint över öronen! Mössa e viktigt!!! Kram Åsa

Bibblostick sa...

Hon ser ju väldigt nöjd ut.

LMM sa...

Om man varvar pip och skrik var 20:e minut och du inte hinner så mycket mellan varven, hur sjutton hinner du då göra en mössa? Var kommer din energi ifrån?? =) Kram

adadone sa...

Det tar ju bara 10 min att sy å hon e tyst i 20 min sen pipåskriker hon i 20....så är det...

kram till Malin som inte kommer att få en pipåskrik...

Anonym sa...

Men snälla gumman! Du är ju helt fantastisk på att sy och fixa och komma på idéer! Du har lika mycket energi som alltid, fattar inte hur du få ihop det. Duktiga du! :o) Kramar från Nina S (fick länken till din blogg fån UP)

Anonym sa...

Underbar mössa till en underbar flicka av en underbar mamma! KRAMAR från faster Eva

jejja79 sa...

hon är ju så söt så man smälter, man blir nästan lite bebissugen =). Men sen kommer man ihåg, nätterna, kvällarna, körandet med vagnen. Nja jag tror jag väntar lite till..... =)

Joanna sa...

Tack för dina trevliga kommentarer.
Och vad du är duktig på att sy! Och vilka bra idéer du har.

OttoPippi sa...

Vilken urcool modell på mössan!!! och vilken underbart söt liten pipåskrik!!! Du verkar hålla humöret uppe dock! :-)

Ylva sa...

Oj vad mycket fina saker! Hittade just din sida av en slump. Det är alltid så himla inispirerande att se nya saker gjorda av gamla saker. Jag vill så gärna bli bättre på det, men är liksom lite för feg.
Hit komemr jag tillbaka! Lägger en länk på min sida också, hoppas det är okej.