söndag 2 november 2008

syakuten fick rycka ut

3:an ville absolut ha nåt nytt på sig till 2:ans 6-årskalas, det blev att återvinna en gammal tröja från P.O.P å svart plysch. Klippte av ärmarna på tröjan en bit som jag sen använde till muddar på byxorna. Sydde även in ärmar å ärmhål (det var storlek S på tröjan från början) så det passde 3:an. Klänningsdelen är bara en rektangel som jag snedklippte och dekorerade med lite randigt på ena sidan (gjorde en likadan figur som sitter bak på byxorna).
2:an som fyllde 6 år idag hade önskat sig nåt jag gjort så hon fick en klänning som jag sytt på liknande sätt som 5:ans. Skillnaden är bara att jag här gjorde kjoldelen kortare i fram än bak samt dekorerade med ett hjärta. Sjalen har fick hon av moster ( sticksidan ) å muddarna har mormor ( bibblostick ) gjort. Lite tuff blev hon oxå i nya stövlar som L köpt. Fin å nöjd 6-åring va?
Fina 2:an å fina 3:an, undrar hur länge till dom tycker det är ok att mamma syr i gammalt till dom?
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Anonym sa...

Detta blev ju toppen!!
Du är så himla duktig.

SF sa...

Vilka fina saker du gör! Jag känner alltid att jag borde sy om kläder till barnen, men jag är lite dålig på att få idéer. Din sida är jätteinspirerande. Själv har jag tre fina flickor och en fin pojke! Mina två äldsta flickor är tonåringar och åtminstone den äldsta är ganska duktig på att hitta seccond hand och sy om.

OttoPippi sa...

Så finurligt och SNYGGT!!!! Vilka sötnosar sen!! man bara smälter ju :-)

adadone sa...

tack, vad snälla ni är

Wille sa...

Min mor tipsade mig om din blogg så nu ska jag ta och följa den med. Hoppas allt är på topp!

Anonym sa...

Underbara grejer och stor kram från far och Susanne